Pakar Wang

Perbezaan pelaburan saham dan Forex? Bukankah Forex merupakan salah satu instrumen pelaburan? Jadi apa yang membezakan saham dan Forex ni? Pentingnya untuk anda melakukan kajian dan menimba ilmu sebanyak yang […]

Cara semakan CCRIS secara online? Anda tak perlu walk-in ke Bank Negara Malaysia lagi untuk membuat semakan status CCRIS anda, sekarang ni dengan online saja dah cukup mudah. Terdapat beberapa […]

Tips melabur saham koperasi Bank Rakyat? Berbaloi ke? Apa faedah pelaburan saham koperasi bank rakyat ni? Kalau anda nak tahu, melabur di saham koperasi Bank Rakyat merupakan salah satu instrumen […]

Apa itu saham patuh syariah? Baru-baru ini Pakarwang membincangkan tentang pelaburan saham. Kali ini, kami pergi lebih mendalam tentang dunia pelaburan iaitu tentang pelaburan saham patuh syariah ‘Hmm, bukan selalunya […]

Bagaimanakah cara melabur dalam saham?  Ramai yang masih tercari-cari cara melabur dalam saham dan konsisten membuat keuntungan. Baca artikel ini dan Pakar Wang akan bongkar teknik pelaburan dengan saham ini. […]

Apa perbezaan antara zakat dan cukai? Banyak persoalan yang berkaitan tentang ini. Malah, tidak mengejutkan sekiranya ada yang tidak tahu apa perbezaan antara zakat dan cukai. ‘Eh, ada perbezaan eh? […]

Kesan negatif tidak menabung ketika usia muda?  ‘Alah, menabung ni untuk budak-budak je.. kita bukan budak sekolah lagi..’ Anda mempunyai persepsi macam ni? Kalau macam tu, jangan kemana-mana, baca sampai […]

Apakah kesan bahaya hutang melebihi kemampuan kita?  Hutang keliling pinggang nak tidur malam pun tak senang.  Apakah kesan bahaya hutang pada kehidupan anda sebenarnya? Hutang bukan lagi satu fenomena asing […]